loading...
@ مجلــه اینـــترنتی اســتوا @
فاخر بازدید : 81 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

راهنمای سفر به پنج شهر اروپایی آمستردام (هلند)، آنتورپ (بلژیک)، والنسیا (اسپانیا)، وین (اطریش) و زوریخ (سویس) را می توان در این سایت پیدا کرد. گرچه معادل فارسی آدرس این سایت "پایتخت های باحال" است، اما فقط دو شهر از شهر های معرفی شده پایتخت یک کشور هستند وشاید باید اینگونه برداشت کرد که در مجموع، هدف معرفی شهرهای جالب و دیدنی کشورهاست.

سایت از نظر محتوا تا اندازه ای محدودیت دارد، اما از نظر ظاهر جذاب و دیدنی است.

هر چند در سایت به وجود برنامه ای برای گسترش آن اشاره نشده، اما شهرهای موجود با جزئیات بسیار دقیق معرفی شده و نقشه، عکس، راهنمای رستوران ها، مکان های دیدنی و حتی یک کلیپ ویدئویی نیز در این سایت موجود است.

بعضی از بازدید کنندگان ابراز نارضایتی کرداند که پس از ورود به این سایت، اندازه مرورگر آنها تغییر می کند، هر چند ما متوجه چنین چیزی نشدیم و مشخص نیست چه چیزی باعث بروز این مشکل برای کاربران ناراضی شده است.

پروفسور اقتصاد

در این وضعیت بد اقتصادی که دنیا رو فرا گرفته است ظاهرا بسیاری به اقتصاد علاقمند شده اند. اما پیش از خواندن متون و اخبار و تحلیل های اقتصادی باید درباره اصطلاحات و مفاهیم اقتصادی اطلاع کسب کرد.

اگه شما هم جزء کسانی هستید که تازه تصمیم به یادگیری درباره الفبای اقتصاد گرفته اید این سایت بهترین جاست.

شاید از دید برخی کاربران محتوای سایت کمی خسته کننده و بی روح باشد اما باید در نظر داشت که هدف این سایت فراهم کردن یک منبع علمی در مورد یک موضوع پیچیده است.

با این حال طراحی و ظاهر سایت به گونه ای است که دسترسی به همه محتویات را به امری ساده بدل کرده است.

بلندی‌های قدرت

برای کسانی که احتمالا علاقه بیشتری به موضوع وضعیت کنونی اقتصاد داشته باشند، این سایت را معرفی می کنیم که در آن یک مستند سه قسمتی از شبکه PBS به نام بلندیهای قدرت.

این مستند سه قسمتی وضعیت اقتصاد جهانی و تاثیر شرایط کنونی را در زندگی مردم دنیا بررسی میکند.

هر قسمت دو ساعت طول دارد که کل ای مجموعه را می توانید در این سایت ببینید.

در کنار این مجموعه مستند مطالب تکمیلی دیگر هم وجود دارد که به شیوه مناسبی ارائه شده اند.

فیلم ها را می توایند در بخش StoryLine پیدا کنید. اگه مایل به تماشای این مجموعه نباشید یا اینترنت شما اجازه تماشای آنلاین را به شما نمی دهد، متن کامل برنامه ها نیز در این سایت موجود است و بخش های دیگر هم که به فهم موضوع کمک می کنند در این سایت ارائه پده است.

نکته نهایی در مورد این گونه سایت ها که فایل های صوتی و تصویری زیادی دارند این است که معمولا در صفحه اصلی لینکی برای کاربرهای با پهنای باند اینترنت پایین قرار داده شده است. هر چند در نسخه کم حجم تر مقداری از ظواهر جذاب سایت را از دست خواهید داد ولی اطلاعات اصلی کماکان در دسترس قرار دارند.

Speed Fan

گرم شدن هوا، برخی کامپیوترها را دچار مشکل می سازد اما اسپید-فن می تواند این مشکل را حل کند.

اسپید-فن برنامه ای کم حجم است که می توان آن را از سایت آلمیکو دات کام دانلود کرد. خواندن مقاله های درون این سایت توصیه شده زیرا اطلاعات خیلی دقیق تری از ویژگی ها و امکانات این برنامه به کاربر میدهد.

پس از نصب برنامه، کاربر در هر لحظه قادر خواهد بود دما، ولتاژ و سرعت فنِ کامپیوتر را مشاهده کند. برنامه های دیگری هم امکان انجام چنین کاری را فراهم می کنند اما اما نکته مهم در باره این برنامه این است که با این برنامه می توان بسته به کاری که قرار است کامپیوتر انجام دهد و میزان بار این کار بر روی پردازنده، سرعت فن ها را تغییر داد.

این برنامه را می توان به دلخواه تنظیم کرد؛ حتی طوری که خود برنامه، بسته به اتفاقاتی که در کامپیوتر رخ می دهد، مثل افزایش حرارت پردازنده اصلی یا پردازنده گرافیکی، سرعت عملکرد فن را تغییر دهد، یا به شیوه های مختلف هشدار بدهد.

File Mail

سرویس‌هاى رایگان ایمیل معمولاً جلوى ارسال فایل‌هاى با حجم بالا رو مى‌گیرند اما سایت FileMail.com این مشكل را حل كرده است.

این سایت سه سطح سرویس مختلف ارائه می دهد؛ در سطح رایگان امکان ارسال تا سقف 2 گیگابایت اطلاعات در یک فایل وجود دارد و احتیاجی هم به عضویت نیست.

برای این کار باید از طریق Send File در منوی بالای سایت، صفحه ویژه نوشتن ای میل را باز کرد و فایل مورد نظرتون را انتخاب کرد. از روی نوار progress هم می‌توان متوجه شد که ضمیمه شدن فایل در چه مرحله‌ای است. به همین ترتیب می توان فایل‌های دیگری را نیز اضافه کرد، اما مجموع حجم فایل های انتخاب شده در هر ای میل نباید از دو گیگا بایت بیشتر شود.

پس از آپلود شدن فایل، صفحه‌ای ایجاد می شود که در آن یک لینک دانلود قرار دارد و گیرنده مورد نظر شما می تواند از طریق این لینک، به فایل های آپلود شده دسترسی پیدا کند.

از این صفحه حداکثر تا 10 بار می‌توان فایل مورد نظر را دانلود کرد.

سایت دو سطح غیرمجانی دیگر نیز برای خدمات خود ارائه می کند اما سطح رایگان برای استفاده‌های روزمره کافی و مناسب به نظر می رسد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 251
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 149
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 187
  • بازدید ماه : 372
  • بازدید سال : 1,319
  • بازدید کلی : 59,706