loading...
@ مجلــه اینـــترنتی اســتوا @
فاخر بازدید : 75 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

در دنیاى مدرن امروز، همه ما به دنبال راه هاى راحت تر شدن زندگى و سریع‌تر انجام شدن امور هستند. براى ما هر چیزى كه باعث حتى چند ثانیه صرفه‌جویى در وقت بشود بسیار ارزشمند خواهد بود. در دنیاى مجازى و گشت و گذارهاى اینترنتى هم تعداد زیادى افزونه (پلاگین - Plug-in) هست كه كار گشتن در اینترنت را راحت‌تر و سریع‌تر مى‌كند.

یك نمونه بسیار كارآمد از اینگونه ابزارها را مى توان اینجا پیدا كرد. این ابزار به كاربر امكان مى دهد از طریق مرورگر اینترنتى فایرفاكس، صفحاتى كه بیشتر مورد استفاده و مراجعه قرار مى گیرند را به كلیدى مشخص در صفحه كلید منتسب كرد.

براى شروع روى دكمه دانلود و نصب كلیك كنید. به محض اینكه پلاگین روى كامپیوترشما نصب بشود، لینكى در بالاى پنجره مرورگر ظاهر خواهد شد.

اگر روى این لینك كلیك كنید، منوى تغییر تنظیمات نشان داده خواهد شد كه از طریق آن مى توان لینك‌ها را تغییر داد یا لینك‌هاى جدید اضافه كرد؛ البته پلاگین چند سایت پرطرفدار را از ابتدا در خود دارد، اما در صورت تمایل مى توانید آنها را هم تغییر دهید.

اگر هم مایل باشید مى توایند تنظیم اولیه كلیدهاى میانبر را هم عوض كنید. تركیب كلیدهاى كنترل-اسپیس (براى پى سى ها) و كنترل-آلت (براى مكینتاش) این برنامه را فعال مى كند.

هر وقت این تركیب كلیدها فشار داده شوند صفحه اى باز خواهد شد كه لینك همه صفحه‌هایى كه قبلا براى این برنامه تعیین كرده اید در آن موجود است و مى‌توانید روى هر كدوم كه بخواهید كلیك كنید.

متناظر با هر لینك هم یك حرف روى صفحه كلید اختصاص داده شده است. اگر از حافظه‌ خوبى برخوردارید و مى توانید حرف هاى متناظر را به خاطر بسپارید، كافى است كلید آلت و شیفت و حرف مورد نظر رو بزنید تا سایتى كه مى‌خواهید باز شود.

"مگ ایران" - MagIran

سایت مگیران مدتهاست كه تعداد زیادى روزنامه و مجله را یكجا جمع كرده و عملا تبدیل به بانك اطلاعات نشریات ایرانى شده است؛ جایى كه بیشتر نشریات ایرانى رو مى توان در آن پیدا كرد و همه را یكجا خواند.

نشریات زیادى چاپ مى شوند كه به دلایل مختلف براى همه شناخته شده نیستند و حتى در برخى موارد متخصصان هم از انتشارآنها اطلاع پیدا نمى كنند. چند سال از آغاز فعالیت این سایت مى گذرد و تا كنون بیش از ۱۰۰۰ نشریه تحت پوشش این سایت قرار گرفته اند. كاربرهاى این سایت مى توانند با استفاده از فهرست الفبایى، فهرست موضوعى و جستجو نشریات مورد نظر خودشان را پیدا كنند.

امكانات گسترده اى در سایت مگیران فراهم شده است؛ مثل اشتراك آنلاین نسخه چاپى نشریات همراه با پرداخت الكترونیك، ایجاد فهرست هاى مورد علاقه توسط اعضا، دریافت خبرنامه هاى مختلف از انتشار نشریات، و بخش ویژه گردآورى و آرشیو اخبار مطبوعاتى. با وجود این همه امكانات، سایت مگیران را باید یك پایگاه اطلاعاتى غنى و با ارزش به حساب آورد.

"نقد پوستر"

سایتى براى علاقمندان به گرافیك و به ویژه طراحى پوستر؛ طراحى پوستر یكى از كارهاى گرافیست‌هاست كه از طریق آن تمام هنر خودشان را براى معرفى یك رویداد به نمایش مى گذارند.

سایت نقد پوستر كه توسط بنیامین محمدى به ما معرفى شده، جایى است براى نقد و بررسى پوسترها؛ جایى كه گرافیست‌ ها یا علاقمندان به این هنر، پوسترها و طراحى اونها رو مورد تحلیل قرار مى دهند.

سایت نقد پوستر به منظور گسترش فرهنگ نقد در بین طراحان گرافیك ایجاد شده است. هرچند در حال حاضر، نسخه آزمایشى این سایت قابل مشاهده است.

به همین خاطر، هنوز از نظر محتوا تكمیل نشده است. البته اگر در بخش جستجو عبارتى را تایپ كنید، احتمالش زیادى وجود دارد كه یك پوستر مرتبط با آن عبارت را بیابید.

طراحان این سایت امیدوارند با همكارى و تعامل بیشتر هنرمندان و علاقه مندان گرافیك، محتویات این سایت به تدریج كامل تر شود

"ترفندستان"

"ترفند" كلك و حقه معنى مى دهد. اما ترفندستان سایتى است كه با این معنى منفى متناظر نیست؛ این سایت پر است از ترفندها و روش‌هاى كارآمد مرتبط با كامپیوتر و فناورى. محمد قدرتى این انجمن اینترنتى را به ما معرفى كرده كه مى توان آن را یكى از فوروم‌هاى قدیمى دانست كه به تازگى چهره نو كرده و مى توان به وفور در آن مطالب جالب پیدا كرد.

طبیعى است كه براى استفاده از امكانات این سایت (مثل همه سایتهایى كه به شكل فوروم یا انجمن اینترنتى كار مى كنند) ثبت نام لازم است.

طراحان سایت با استفاده از سرویس مترجم گوگل لمكان مشاهده سایت به زبان هاى دیگر را هم فراهم كرده اند. "ترفندستان" سایت بزرگى است و تقریبا مى توان گفت كه كمتر موضوعى در قلمرو كامپیوتر و موبایل در این انجمن، نادیده گرفته شده است.

از بخش هاى جالب دیگر این سایت مى توان به بخش بازى هاى آنلاین اشاره كرد كه تعداد عناوینى بازى هاى آن لاین در آنزیاد است و به اعتقاد ما اگر چندبارى به این سایت سر بزنید، شما هم به جمع طرفدارانش اضافه خواهید شد.

Google Alerts

دست آخر هم مى‌خواهیم یكى از خدمات گوگل رو كه اخیرا كشف كردیم به شما معرفى كنیم كه اگر از آن استفاده كنید در این دوران خلافكارى‌هاى مجازى و دزدى‌هاى اینترنتى، خیال شما را تا اندازه اى از بابت حفظ اطلاعات شخصى‌ راحت مى‌كند.

گوگل آلرتز (Google Alerts) مى تواند هر موضوعى را كه شما مى‌خواهید در مورد آن اطلاعات كسب كنین، در نظر بگیرد و به محض اینكه اطلاعاتى در اینترنت در این مورد بیابد شما را مطلع مى كند.

ممكن است موضوع مورد نظر شما، خواننده یا بازیگرى باشد، اما همچنین مى توانید اسم خودتان یا شماره كارت اعتبارى، مشخصات حساب بانكى، یا هر اطلاعات دیگرى كه اطلاعات شخصى شما محسوب مى شود را به این برنامه بدهید تا هر زمانى كه ردى از چنین اطلاعاتى در اینترنت پیدا كرد، شما را در جریان بگذارد و شما از دزدى احتمالى اطلاعاتتان با خبر شوید.

گوگل با مراجعه به سیستم فهرست‌بندى عظیم خود، هر وقت و در هر جاى اینترنت كه به موضوع یا عبارتى كه شما وارد كرده بودید برخورد كند، پیامى براى شما خواهد فرستاد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 251
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 241
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 279
  • بازدید ماه : 464
  • بازدید سال : 1,411
  • بازدید کلی : 59,798